Jeugd

Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst.

HSV Klokkeweel heeft de jeugd hoog in het vaandel staan. Daarom hebben wij een actieve jeugdafdeling die zich met hart en ziel in zet om de jeugd enthousiast te maken voor het vissen.

Ons doel is om de jeugd kennis te laten met het vissen en ze te leren hoe verantwoord met vissen en hun omgeving omgegaan kan worden. Plezier en zelf redzaamheid van kinderen staan hierbij centraal. Competitie is prima, maar daar draait het bij ons niet om. Als de kinderen tevreden naar huis gaan na een avond vissen, dan zijn wij ook tevreden.

De jeugd wordt begeleid door diverse vrijwilligers, Martin Postma en Kees-Jan Roorda zijn daarbij de vaste gezichten. Maar ook Paul Sierkstra, Theo Ligthart, Frank Ligthart en Daan Postma zijn vaste vrijwilligers die helpen bij de jeugd.  Met de hulp van vele enthousiaste ouders draaien zij een interessant en uitgebreid programma voor de jeugd uit Hoogkarspel en omgeving.

Een greep uit onze activiteiten:

- visles voor beginnende jeugd

- workshop en theorie avond voor gevorderde jeugd

- competitie vissen

- jeugd baarsgroep met competitie en aparte baars-workshop

- Grootslagcup

- familie visdag

- feestavond voor de jeugd

- deelname aan federatieve evenementen (bijv. baars/wit wedstrijd)

Alle jeugd vist met een vispas, die ze via ons kunnen verkrijgen.

Interesse voor het jeugdvissen met Klokkeweel? Neem contact op met een van de jeugdbegeleiders of stuur een mail naar visclubhoogkarspel@quicknet.nl