Gezellige middag bij baars snert wedstrijd Klokkeweel

Vrijdag, 2 november 2018

Op zaterdag 27 oktober werd door 44 deelnemers, waaronder 9 jeugdvissers van 6 verenigingen, deelgenomen aan de jaarlijkse Baars Snert Wedstrijd van HSV Klokkeweel.

Baars snert wedstrijd 2018

Na de loting in de Eerste Aanleg, vertrokken we naar de eerste stek langs de Slimweg in Hoogkarspel.
Meteen een regenbui over ons heen - gelukkig bleef het de rest van de middag droog en op de laatste stekken scheen zelfs de zon.

Op de eerste stek werd weinig gevangen, behalve door Peter Posthumus die er maar liefst 14 wist te vangen. Ter vergelijking: de genen die na hem kwamen, vingen er slechts 6. Ook veel nullen.
Dat gold ook voor de 2e stek, die wederom aan de Slimweg werd gevist, dit keer aan de andere kant van de Houterweg.
Hier viel Pieter Oostwouder op met 10 baarsjes.
Bij de jeugd wilde het ook niet echt lukken, alhoewel Lars zijn vader (Mark) dik wist te verslaan, wat de nodige vreugde bij hem meebracht (gelukkig kon vader er ook om lachen).

De derde stek werd gevist langs de Voetakkers. Weer weinig vis en veel nullen. Hier werd weer door 1 iemand opvallend veel meer dan de rest gevangen, dit keer was het Reinier Gootjes met 10 stuks. Zo bleef het wel heel spannend.

De laatste twee stekken werden gevist langs de Wijzend. Eindelijk meer vis. Na een spannende eindstrijd, wist Henk Roos eerste te worden met 42 stuks, op de voet gevolgd door Jeroen Buijs met 40. De 3e plaats was voor Peter Posthumus met 32 stuks.

Bij de jeugd wist Mel Slink de winst te behalen, gevolgd door Lars Buth.
Ook leuk om te noemen was dat familie Pronk met maar liefst 3 generaties mee deed aan deze wedstrijd: Ruben, Richard en Nico.

Na afloop gingen we terug naar de Eerste Aanleg waar traditioneel een kom snert met roggebrood en snert voor alle deelnemers klaar stond. Het smaakte weer goed.

Dankzij diverse sponsors was er dit jaar een zeer uitgebreide prijzentafel voor zowel de deelnemers (voor iedereen was er prijs) als de verloting.
Joop Musman - de broer van onze eerder dit jaar overleden voorzitter Klaas Musman - deed het woord bij de verloting in de Westfriese stijl die we van Klaas gewend waren. Dat werd door iedereen zeer gewaardeerd.
Het was voor de organisatie een spannende dag, Klaas trok altijd de kar bij deze wedstrijd en dacht altijd aan alles: nu moesten we het zonder hem doen. De wedstrijd stond al in de kalender, dus annuleren was geen optie. Dit jaar wilden we hem daarom sowieso door laten gaan. Er gingen diverse geluiden op om dit in 2019 niet meer te doen. Maar de vele complimenten die we kregen gedurende en na afloop van de wedstrijd maakten dat we met een hele positieve blik terug kijken op deze dag. Iedereen heeft genoten en ook al waren de vangsten niet groot: het was spannend, gezellig en iedereen ging met prijzen naar huis.

De vraag van de dag was echter wel: "Gaan we volgend jaar de woonwijk weer in?" Dat zal de toekomst uitwijzen.

We danken alle vrijwilligers voor hun hulp en de sponsoren voor hun bijdragen.

Dank aan: Bakker de Houthandel, Keukenstudio de Streek, Nipro, Max Juweliers, Bibo, Slagerij Ruud Burger, Vishandel Brandt, Bakker Besseling, de Notenboerc Chris Kaas, Niels Konijn, Bas Zijp, Albert Heijn en Martin Postma Parketvloeren.