Visles op t Skitteljacht 31 maart

Vrijdag, 25 maart 2022

Op donderdag 31 maart is het zo ver: we gaan een visles geven aan de klas van meester Jouke op 't Skitteljacht.

Leuk dat het weer kan!
We gaan weer voor het eerst in 3 jaar tijd een visles geven, en wel bij de klas van meester Jouke op 't Skitteljacht.
De visles bestaat uit 2 delen. 's Ochtends leren de kinderen in de klas over het leven van de vis, wat belangrijk is voor het welzijn van vissen, hoe diverse vissoorten kunnen worden herkend met behulp van een zoekkaart en werd er geoefend met het onthaken van vissen met een hakensteker en nepvissen
Alle kinderen kregen een lespakket van Sportvisserij Nederland en een hakensteker.
Die is belangrijk voor als een vis een haakje iets te ver heeft ingeslikt en je er met de hand niet bij kunt om de vis te onthaken.

's Middags wordt het geleerde in de praktijk gebracht aan de waterkant, met hulp van enthousiaste vrijwilligers. Alle kinderen krijgen een hengel te leen om mee te vissen en in groepjes met een begeleider wordt gevist. We hopen dat alle kinderen een visje weten te vangen.

We hebben er zin in!