Jeugd activiteit

HSV Klokkeweel vindt het belangrijk dat de jeugd verantwoord leert vissen.

Wij hebben een gecertificeerd vismeester/(juf) en diverse viscoaches die zijn opgeleid door Sportivisserij MidWest Nederland, die visles op de basisschool kunnen geven. Wilt u een visles aanvragen voor uw kind, dat is mogelijk voor groep 6, 7 en 8. Dit is ook buiten Hoogkarspel mogelijk.
De visles is geheel gratis en gaat gepaard met een educatief lespakket. De visles bestaat uit 1,5 uur in de klas (biologie van de vis, visherkenning, onthaken van nepvissen met een hakensteker oefenen) en ongeveer 2 uur visles aan de waterkant, waarbij ieder kind een hengel te leen krijgt. Neem contact op met visclubhoogkarspel@quicknet.nl voor meer informatie.

Wij organiseren evenementen voor de jeugd. Zoals een familievisdag, visles in kinderboerderij SKIK, deelname aan wedstrijden en evenementen van Sportvisserij Midwest Nederland en we organiseren een eigen jeugdcompetitie (witvis en baars).

In het najaar gaan we een kleine competitie baarsvissen met de jeugd. Zie de kalender voor de datums.
Voor jong en oud hebben we daarnaast een aantal zondagen streetfish competitie. Dat betekent: vissen op roofvis met een hengel naar keuze en aas naar keuze. We gaan naar locaties waar veel snoek en grote baars te vangen is, zoals havens. Dit doen we per auto, mee rijden is mogelijk.

Voor informatie over de jeugd competitie, kijkt u hier: reglementen jeugd.
De datums voor het jeugdvissen vindt u ook in de agenda op deze website.