Samen vissen met bewoners van Sorghvliet

Zaterdag, 27 mei 2023

Op 26 mei bezorgden vrijwilligers van HSV Klokkeweel bewoners van verzorgingshuis Sorghvliet uit Andijk een overgetelijke dag.

Op vrijdag 26 mei ontvingen wij 6 bewoners van verzorgingshuis Sorghvliet uit Andijk om samen te gaan vissen.
Vorig jaar deden wij dat voor de eerste keer, in het kader van het project SAMEN VISSEN van Sportvisserij Nederland. Dat beviel zo goed dat Sorghvliet zich al snel opnieuw aanmeldde via de website van Sportvisserij Nederland

Een kwart van de bewoners van zorgcentra komt niet meer buiten omdat ze dat zelf niet meer kunnen of omdat er geen begeleiding voor is. Vissen is een fantastische manier om deze mensen mee naar buiten te nemen en weer in contact te brengen met de natuur.
Gezellig een praatje, wij hebben weer veel geleerd over hoe het vroeger was en hoe deze mensen hun dag nu invullen, en ondertussen lekker bezig zijn met vissen. Spannend, gezellig en lekker buiten: iedereen blij!

Klokkeweel zorgde voor een kopje koffie/thee met wat lekkers, alle materialen en begeleiding. Met het mooie weer en een goede vangst in visparel De Klapbrugvijver in Hoogkarspel, was de dag compleet.
De deelnemers genoten met volle teugen wij de vrijwilligers Kees-Jan, Jeana, Feddo, Paul en Rene daardoor ook. Vrijwilligers bedankt en Kees-Jan bedankt voor de organisatie!

Binnenkort is verzorgingshuis Westerhof uit Enkhuizen aan de beurt, we hebben er nu al zin in!