Jeugd activiteit

HSV Klokkeweel vindt het belangrijk dat de jeugd verantwoord leert vissen.

Wij hebben twee vismeesters, die visles op de basisschool kunnen geven (Rene en Marieke). Wilt u een visles aanvragen voor uw kind, dat is mogelijk voor groep 6, 7 en 8.. Dit is ook buiten Hoogkarspel mogelijk.
De visles is geheel gratis en wordt door onze vismeesters verzorgd in namens Sportvisserij Nederland. De visles bestaat uit 1,5 uur in de klas (biologie van de vis, visherkenning, onthaken van nepvissen met een hakensteker oefenen) en ongeveer 2 uur visles aan de waterkant, waarbij ieder kind een hengel te leen krijgt. Neem contact op met visclubhoogkarspel@quicknet.nl voor meer informatie.

Wij organiseren evenementen voor de jeugd. Zoals een familievisdag, visles in kinderboerderij SKIK, deelname aan wedstrijden en evenementen van Sportvisserij Midwest Nederland en we organiseren een eigen jeugdcompetitie.

In het najaar gaan we een kleine competitie baarsvissen met de jeugd. Zie de kalender voor de datums.

Voor informatie over de jeugd competitie, kijkt u hier: reglementen jeugd.
Een overzicht met datums van de jeugdcompetitie vindt u hier: datums jeugd vissen.
De datums vindt u ook in de agenda op deze website.