Martin geslaagd voor praktijk examen VISmeester

Zondag, 11 juni 2023

Op vrijdag 9 juni deed Martin (bestuurslid HSV Klokkeweel) examen voor de opleiding tot VISmeester.

Samen met Daan en Kees-Jan legde hij al met goed gevolg de theorie van de opleiding af. En nu is Martin dus ook geslaagd voor het praktijkexamen voor Vismeester, hoera! We zijn als vereniging nu met maar liefst 3 vismeesters en een visjuf goed voorbereid op het geven van vislessen op de basisschool.
De visles heeft als doel kinderen op de basisschool te leren hoe vissen leven en wat er belangrijk is in hun leefomgeving, waar wij als mensen veel invloed op hebben. We leren de kinderen ook hoe een vis onthaakt kan worden zonder de vis onnodig te beschadigen, belangrijk als ze zelf gaan vissen. Dat is uiteraard zonder weerhaakjes en loodvrij. Martin gaat binnenkort meteen nog een visles geven . Ervaring met de jeugd hadden Martin en Kees-Jan al, maar nu is bekrachtigd dat zij hun kennis en ervaring over de hengelsport aan de jeugd kunnen overbrengen. Zo hopen we met de vereniging nog veel meer jeugd enthousiast te maken voor de hengelsport en alles wat daarbij hoort:.