Vissen met bewoners verzorgingshuis Westerhof

Zaterdag, 24 juni 2023

Na verzorgingshuis Sorghvliet uit Andijk was het nu de beurt aan bewoners van verzorgingshuis Westerhof uit Enkhuizen om gezellig bij HSV Klokkeweel te komen vissen.

Op vrijdag 23 juni kwamen 6 bewoners van verzorgingshuis Westerhof uit Enkhuizen vissen in Visparel de Klapbrugvijver in Hoogkarspel. Gelukkig waren er parasols mee want het was stralend mooi weer. Er werden met vrijwilligers van Klokkeweel verhalen uitgewisseld, over het leven van de bewoners, onder het genot van een kopje koffie of frisdrank met wat lekkers terwijl er diverse vissen gevangen werden. Trotse verhalen over kinderen en kleinkinderen, verloren liefdes en de tweede wereldoorlog. Maar ook de dagelijkse beslommeringen die bij het ouder worden horen kwamen ter sprake. De vrijwilligers zijn weer veel wijzer geworden na alle levensverhalen en voor iedereen was het een heerlijke middag. Leuk was dat er dit keer 4 van de 6 deelnemers vrouw waren, een daarvan had zelfs op de Lappendag (jaarmarkt) een pet met de tekst "mijn vispet' gekocht die ze deze dag droeg.
De begeleiding van Westerhof gaf meteen aan hier graag een vervolg aan te geven dus we zien ze graag nog een keer terug!
De dag werd afgesloten met een medaille voor alle deelnemers en een dankwoord voor alle vrijwilligers. "Hier zal nog lang over gesproken worden ' aldus een van de verzorgsters van Westerhof.