Geslaagde snoekdag jeugd

Zondag, 15 oktober 2023

De snoekdag voor de jeugd in samenwerking met NVR was een zeer geslaagde dag.

Met 18 kinderen, 9 vrijwillige begeleiders en 7 snoeken was de snoekdag voor de jeugd op 15 oktober een zeer geslaagde dag. Het was spannend, de heren van de Nederlandse Vereniging voor Roofvissers (NVR) hadden de week voorafgaand aan deze dag het water in en rondom Hoogkarspel verkend en toen nul snoeken gevangen. Ook het weer was erg slecht in de week voorafgaand aan deze dag.
Maar het was ons blijkbaar gegund, want het weer was perfect en dit keer wilden de snoeken wel bijten!
De dag begon met een instructie door NVR in de showroom bij Martin Postma parketvloeren. Toen de maagjes alvast vullen met een lekkere lunch en toen in groepjes op pad.
De jeugd heeft veel geleerd over het vangen, maar vooral ook het onthaken en behandelen van gevangen snoek, zodat die weer zonder beschadigingen terug gezet konden worden in het water.
Alle vrijwilligers enorm bedankt en wat ons betreft organiseren we dit volgend jaar weer samen met NVR!